Energiatakarékosság

Mik azok a „zöld irodák”?

zöld iroda

Az információs társadalom korában egyre több és több olyan munkahely jön létre, amely amellett, hogy megköveteli az egész napos irodai munkát, rengeteg papírfelhasználással és egyéb hulladékot kitermelő munkafolyamattal jár – ez még akkor is igaz, ha sok területen már az internet segítségével is boldogulhatunk.

Az így keletkezett probléma mérséklésére alkották meg az Európai Zöld Iroda kezdeményezést (EGO – azaz European Green Office). Egyrészt azért, hogy a munkavállalók egy kellemesebb, harmonikusabb környezetben dolgozhassanak, másrészt pedig azért, hogy ily módon csökkentsék a cégek károsanyag-kibocsátását. A kezdeményezés egyre népszerűbb hazánkban is, és várhatóan további irodák és cégek teszik majd le a voksukat a környezettudatos munkavégzés mellett. Ma már a hazai ingatlanpiacon is lehet akár zöld irodákat is bérelni. Bár a témában több nagyszerű könyv kapható magyar nyelven is, mi most összeszedtünk néhány olyan információt, ami hasznodra válhat, ha téged is érdekelnek a Zöld Irodák – és az, hogy hogyan is működik mindez a gyakorlatban.

Az „irodazöldítésnek” megvannak a maga lépcsőfokai. Első lépésként magát az elhatározást említi: nagyon fontos, hogy ne csak egy-két munkatárs próbálja meg megvalósítani a Zöld Irodát – a vezetőség támogatása ilyen esetekben elengedhetetlen. A következő lépcsők az előkészítés és a tervezés. Az előkészítés során a munkahely minden részlegéről kell találni legalább egy-egy olyan vállalkozó szellemű egyént, aki szívesen invesztál energiát és időt a program megvalósításába. A tervezés során számot kell adni arról, hogy mely területeken áll jól a cég szénája, és melyek szorulnak még fejlesztésre: a folyamat megkönnyítésére létrehoztak egy ellenőrző listát, mely megtalálható Zöld Iroda Program honlapján, és onnan ingyenesen le is tölthető. Szükség van még egy akcióprogramra, melyben konkrét célokat határozunk meg, és ezekhez határidőket társítunk. Ezek után olyan megbízható munkatársaknak kell utánanéznünk, akik felelősen és pontosan el tudják végezni az akcióprogramban foglaltakat – ez pedig már a következő pont, azaz a végrehajtás. Ha mindezekkel megvagyunk, fontos, hogy megtörténjen a folyamatok ellenőrzése és javítása: van-e hiba a rendszerben? Milyen lépések szükségesek, hogy korrigáljuk őket?

Ahhoz, hogy minden akadályt sikeresen vehessünk, az egyik legfontosabb elem a megfelelő kommunikáció – bármennyire is sikeres és eredményes a többi lépés, ez az, ami keretet ad az egésznek, és a későbbiekben sok fejfájást spórolhat meg nekünk.

Kattints a hozzászólásokhoz

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Fel

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com